Meesteradviseur

Van vakmanschap naar meesterschap

De adviseur van morgen moet meer meebrengen dan kennis en kunde. Ingrijpende technologische en sociaal-maatschappelijke en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen hebben grote impact op de rol en toegevoegde waarde van de adviseur. Om ook in de toekomst duurzaam het verschil te blijven maken, moet hij/zij een ‘Meesteradviseur’ worden.

Met de gamified E-learning The Round Table wordt deze ontwikkeling van vakmanschap naar meesterschap op een effectieve en vooral leuke manier mogelijk gemaakt. The Round Table is gebaseerd op het succesvolle boek Meesteradviseur (Bertels/Schutte 2020).

De vele praktische modellen, theorieen, instrumenten en technieken/vaardigheden die in dit boek beschreven worden, komen intensief aan bod in deze E-learning. Deelname aan deze digitale ontdekkingsreis biedt de deelnemers tal van concrete handvatten om zich gericht te ontwikkelen tot de ware Meesteradviseur. Durf jij jezelf te verbeteren?

The Round Table

Word jij de Meesteradviseur van Koning Arthur?

The Round Table is uniek. Het is een gamified E-learning die specifiek ingaat op de bouwstenen van Meesterschap en (daarmee) de succesfactoren van de Meesteradviseur.

In The Round Table neem je deel aan de selectieprocedure voor de nieuwe Meesteradviseur van Koning Arthur.

De Oppermeesteradviseur Merlijn (zie foto) begeleidt je tijdens deze selectieprocedure.

We starten met een game-gedeelte als voorselectie, waarbij wordt beoordeeld of je wordt toegelaten tot de serieuze selectie: de E-learning. Die bestaat uit een intensief assessment, waarbij je in (14!) modules gericht werkt, veel leert en wordt getoetst op de bouwstenen van meesterschap: Geloofwaardigheid/ Betrouwbaarheid/ Autonomie/ Samenwerking/ Dichtbijzijn/ Verandervermogen/ Zelfbewustzijn.

Door middel van een test krijg je vooraf jouw eigen nul-meting, inclusief aandachtspunten en tips om tijdens de E-learning zo gericht mogelijk te werken aan je ontwikkeling.

Na afloop volgt een eindtoets, inclusief conclusie en aanbevelingen voor jouw verdere ontwikkeling.

Het slotwoord is uiteraard aan Koning Arthur: hij beoordeelt of jij zijn nieuwe adviseur wordt…. zijn Meesteradviseur!

Introductie video


Gamified E-learning

The Round Table maakt van het managementboek Meesteradviseur een spannend leeravontuur. We gaan zelfs verder dan het aanbieden van een E-learning: The Round Table is een gamified (!!) E-learning. Een unieke combinatie van een boek omgezet naar een E-learning, verpakt in een serious game.

The Round Table neemt de deelnemer mee in het kasteel van Koning Arthur (6 eeuw) en leert gaandeweg hoe je een Meesteradviseur kan worden.

The Round Table biedt een totaalpakket aan kennis, puzzels, toetsen, raadsels en... fun.

Nadat de deelnemer aan de bekende ronde tafel zijn of haar plek heeft veroverd naast Koning Arthur, vindt de beëdiging plaats tot Meesteradviseur.

The Round Table is gericht op de individuele deelnemer, echter biedt ook de mogelijkheid van het inzetten van een community voor social learning.

De auteurs van het boek

De auteurs van het boek Meesteradviseur, Rob Bertels en Gerlof Schutte hebben – onder meer met hun Masterclass Meesterschap – vele professionals naar een hoger niveau getild. Hun ervaringen daarbij zijn de inspiratiebron geweest bij het schrijven van het boek Meesteradviseur en zijn de basis geweest voor de gamified e-Learning The Round Table.

Rob Bertels

Auteur

Rob Bertels is werkzaam als organisatieadviseur, trainer en (management)coach. Hij is gespecialiseerd in de persoonlijke begeleiding van management (teams) en medewerkers/professionals bij de ontwikkeling van hun persoonlijke effectiviteit en hun groei naar Meesterschap.

Gerlof Schutte

Auteur

Gerlof Schutte werkt als consultant en trainer in de dienstverlenende sector. Hij is parttime verbonden aan de Rabobank, waar hij betrokken is bij de toekomstbestendige meesterschapsontwikkeling van professionals. Daarnaast heeft hij zijn eigen trainings- en adviesbureau Cascade Organisatie- & Mensontwikkeling.
Voor meer info: www.cascadehouten.nl

De ontwikkelaars van gamified E-learning

Digital Rocks is gespecialiseerd in het bouwen en begeleiden van Serious Games. Dit zijn spelvormen waarbij vaak complexe vraagstukken op een luchtige manier worden geïntroduceerd. Games, die je in een fysieke ruimte, maar ook digitaal kan spelen. Waar dan ook. Serious Games waarin je betrokken wordt, het beleeft en het begrijpt. Digital Rocks heeft inmiddels een flink aantal Serious Games ontwikkeld en is in het bijzonder trots op The Round Table: de eerste Europese Gamified E-learning.

Jeroen de Groot

Serious Game designer

Jeroen de Groot is de bedenker van de Serious Games van Digital Rocks. Zijn games vormen de ultieme combinatie van een ‘lastig onderwerp’ gevangen in stevige didactiek en verpakt in een fun-game-experience. Naast het bedenken van het game concept is hij ook nadrukkelijk betrokken bij het creatieve ontwerp, de storyline en de inhoudelijke vormgeving.

Jan-Mark Vink

Serious Game developer

Jan-Mark is het technisch geweten achter The Round Table. Hij is al jaren actief in de wereld van serious gaming en gelooft erin dat unieke leerervaringen ontstaan wanneer Virtual Reality, Gamification en E-learning worden gecombineerd. En in deze gamified E-learning kwam alles bij elkaar tot een uniek concept.
  • 1

    1 Welkom bij The Round Table

  • 4

    4 De ronde tafel van koning Arthur

    • 4.0 Start hoofdstuk

    • 4.1 Ontmoet koning Arthur

    • 4.2 Aan tafel?

    • 4.3 De nulmeting

  • 5

    5 De wereld om ons heen verandert snel

    • 5.0 Start hoofdstuk

    • 5.1 Een kwestie van vertrouwen

    • 5.2 Introductie door Merlijn

    • 5.3 Inleiding door auteurs

    • 5.4 Leesopdracht

    • 5.5 Test je kennis

    • 5.6 Even puzzelen

    • 5.7A Brief van de koning

    • 5.7B Antwoorden aan de koning

    • 5.8 Medieval Tweets

    • 5.9 Kijk in spiegel

    • 5.10 Actieplan

    • 5.11 Samenvatting door Merlijn

    • 5.12 Vertrouwen winnen (uitleg)

    • 5.13 Vertrouwen winnen (uitvoering)

    • 5.14 Groepsreflectie opdracht 1

    • 5.15 Groepsreflectie opdracht 2

  • 6

    6 Meesterschap: Het wagenwiel en de basis bouwstenen

    • 6.0 Start hoofdstuk

    • 6.1 Een kwestie van vertrouwen

    • 6.2 Introductie door Merlijn

    • 6.3 Inleiding door auteurs

    • 6.4 Leesopdracht

    • 6.5 Test je kennis

    • 6.6 Even puzzelen

    • 6.7A Brief van de koning

    • 6.7B Antwoorden aan de koning

    • 6.8 Medieval Tweets

    • 6.9 Kijk in spiegel

    • 6.10 Actieplan

    • 6.11 Samenvatting door Merlijn

    • 6.12 Vertrouwen winnen (uitleg)

    • 6.13 Vertrouwen winnen (uitvoering)

  • 7

    7 Meesterschap: De onderscheidende bouwstenen

    • 7.0 Start hoofdstuk

    • 7.1 Een kwestie van vertrouwen

    • 7.2 Introductie door Merlijn

    • 7.3 Inleiding door auteurs

    • 7.4 Leesopdracht

    • 7.5 Test je kennis

    • 7.6 Even puzzelen

    • 7.7A Brief van de koning

    • 7.7B Antwoorden aan de koning

    • 7.8 Medieval Tweets

    • 7.9 Kijk in spiegel

    • 7.10 Actieplan

    • 7.11 Samenvatting door Merlijn

    • 7.12 Vertrouwen winnen (uitleg)

    • 7.13 Vertrouwen winnen (uitvoering)

    • 7.14 Groepsreflectie opdracht 1

    • 7.15 Groepsreflectie opdracht 2

  • 8

    8 Aan de slag: Ontwikkeling van de basis bouwstenen

    • 8.0 Start hoofdstuk

    • 8.1 Een kwestie van vertrouwen

    • 8.2 Introductie door Merlijn

    • 8.3 Inleiding door auteurs

    • 8.4 Leesopdracht

    • 8.5 Test je kennis

    • 8.6 Even puzzelen

    • 8.7A Brief van de koning

    • 8.7B Antwoorden aan de koning

    • 8.8 Medieval Tweets

    • 8.9 Meesterschap in de praktijk

    • 8.10 Kijk in de spiegel

    • 8.11 Actieplan

    • 8.12 Samenvatting door Merlijn

    • 8.13 Vertrouwen winnen (uitleg)

    • 8.14 Vertrouwen winnen (uitvoering)

    • 8.15 Groepsreflectie opdracht 1

    • 8.16 Groepsreflectie opdracht 2

  • 9

    9 Aan de slag: Ontwikkeling van onderscheidende bouwstenen

    • 9.0 Start hoofdstuk

    • 9.1 Een kwestie van vertrouwen

    • 9.2 Introductie door Merlijn

    • 9.3 Inleiding door auteurs

    • 9.4 Leesopdracht

    • 9.5 Test je kennis

    • 9.6 Even puzzelen

    • 9.7A Brief van de koning

    • 9.7B Antwoorden aan de koning

    • 9.8 Medieval Tweets

    • 9.9 Meesterschap in de praktijk 1

    • 9.10 Meesterschap in de praktijk 2

    • 9.11 Kijk in de spiegel

    • 9.12 Actieplan

    • 9.13 Samenvatting door Merlijn

    • 9.14 Vertrouwen winnen (uitleg)

    • 9.15 Vertrouwen winnen (uitvoering)

    • 9.16 Groepsreflectie opdracht 1

    • 9.17 Groepsreflectie opdracht 2

  • 10

    10 Aan de slag: Ontwikkeling van jouw zelfbewustzijn

    • 10.0 Start hoofdstuk

    • 10.1 Een kwestie van vertrouwen

    • 10.2 Introductie door Merlijn

    • 10.3 Inleiding door auteurs

    • 10.4 Leesopdracht

    • 10.5 Test je kennis

    • 10.6 Even puzzelen

    • 10.7A Brief van de koning

    • 10.7B Antwoorden aan de koning

    • 10.8 Medieval Tweets

    • 10.9 Meesterschap in de praktijk 1

    • 10.10 Kijk in de spiegel

    • 10.11 Actieplan

    • 10.12 Samenvatting door Merlijn

    • 10.13 Vertrouwen winnen (uitleg)

    • 10.14 Vertrouwen winnen (uitvoering)

    • 10.15 Groepsreflectie opdracht 1

    • 10.16 Groepsreflectie opdracht 2

  • 11

    11 Meesterschap in de praktijk!

    • 11.0 Start hoofdstuk

    • 11.1 Een kwestie van vertrouwen

    • 11.2 Introductie door Merlijn

    • 11.3 Inleiding door auteurs

    • 11.4 Leesopdracht

    • 11.5 Test je kennis

    • 11.6 Even puzzelen

    • 11.7A Brief van de koning

    • 11.7B Antwoorden aan de koning

    • 11.8 Medieval Tweets

    • 11.9 Meesterschap in de praktijk 1

    • 11.10 Meesterschap in de praktijk 2

    • 11.11 Meesterschap in de praktijk 3

    • 11.12 Meesterschap in de praktijk 4

    • 11.13 Kijk in de spiegel

    • 11.14 Actieplan

    • 11.15 Samenvatting door Merlijn

    • 11.16 Vertrouwen winnen (uitleg)

    • 11.17 Vertrouwen winnen (uitvoering)

  • 12

    12 Meesteradviseur: Waar sta je nu en hoe ga je borgen

    • 12.0 Start hoofdstuk

    • 12.1 Introductie door Merlijn

    • 12.2 Inleiding door auteurs

    • 12.3 Leesopdracht

    • 12.4 Laatste brief van de koning

    • 12.5 De eindmeting

    • 12.6 Eindopdracht: Finaal actieplan

    • 12.7 Samenvatting door Merlijn

    • 12.8 Groepsreflectie opdracht 1

    • 12.9 Groepsreflectie opdracht 2

  • 13

    13 Meesteradviseur: De wijde wereld in

    • 13.0 Start hoofdstuk

    • 13.1 Besluit van Koning Arthur

    • 13.2 De wijde wereld in

  • 14

    14 Aanvullende management module

    • 14.0 Start hoofdstuk

    • 14.1 Introductie door Merlijn

    • 14.2 Inleiding door auteurs

    • 14.3 Leesopdracht

    • 14.4 Test je kennis

    • 14.5 Medieval Tweets

    • 14.6 Even puzzelen

    • 14.7 Kijk in spiegel

    • 14.8 Actieplan

    • 14.9 Samenvatting door Merlijn

Toegang tot The Round Table

E-learning & boek Meesteradviseur

Ben je enthousiast geworden over deze gamified E-learning? Dan kun je hier een licentie aanschaffen waarmee je toegang krijgt tot The Round Table. Je kunt dan de volledige E-learning doen en krijgt het boek Meesteradviseur thuis gestuurd.

Mocht je je eerst nog even willen oriënteren op de inhoud, dan kun je de eerste 3 hoofdstukken kosteloos bekijken. Bekijk dan de gratis proefversie.

Zelfdiagnose Meesterschap

De basis voor diagnose & reflectie

In The Round Table is Zelfreflectie & Zelfdiagnose essentieel.

In de game zijn een 3 tal Zelfdiagnose momenten ingebouwd.

Een daarvan kun je kosteloos proberen. Deze geeft een helder beeld op welke peilers je je huidige adviesvaardigheden hebt gebaseerd.

Brochure The Round Table

Toch liever een PDF brochure om alle ins en outs te lezen van The Round Table? 10 bladzijdes met alle informatie overzichtelijk op een rij!

Klik op onderstaande knop om brochure aan te vragen.

Meerdere licenties of vragen?

Indien je in één keer meerdere licenties wilt aanschaffen, neem dan contact op met Gerlof Schutte. [email protected] of 06-13273756. Ook in het geval van vragen kun je contact met hem opnemen.